درباره سلوليت

رفع چربي موضعي

درباره سلوليت

۵۵ بازديد

 سلوليت چيست

خانم هاي عزيز  درآيينه نگاهي به پا ها و ران هايتان  بيندازيد. آيا فرورفتگي هايي را دراين نواحي مشاهده مي كنيد

به اين ظاهر پوست پرتقالي سلوليت گفته مي شود.سلوليت به طور عمده از چربي هايي تشكيل شده است كه در بافت همبند زير پوست ذخيره مي شوند.اين چربي ها به صورت كيسه هاي كوچكي در زير بافت همبند در كفل ها، ران ها، كشاله ران ها، پشت با زو ها و حتي در بعضي موارد در سينه ها به صورت بد شكلي رسوب مي كنند و اين بافت را تحت فشار قرار مي دهند و باعث مي شوند كه اندام تان ظا هر پوست پرتقالي پيدا كند. اغلب به همراه اين چربي ها برخي از مواد سمي هم رسوب مي كنند.

 چرا سلوليت  در مرد ها تشكيل نمي شود

مرد ها به دليل طرز قرار گرفتن فيبر هاي بافت همبند در زير پوست شان وبه اين  دليل كه پوست محكم تري دارند سلوليت ندارند. اين فيبر ها به جاي اينكه به صورت متقاطع قرار گيرند،به صورت عمود بر پوست قرار گرفته اند و به همين دليل تشكيل سلوليتي چربي هرگز در زيرپوست شان اتفاق نمي افتد.دليل ديگر هورمون ها هستند..هورمون ها يكي از عوامل عمده در تنظيم و تعديل سوخت وسازو ذخيره چربي ها در زير پوست مي باشند. زنان در دوران بلوغ، سندرم پيش ازقاعدگي،يائسگي و در ماه هاي اول استفاده از قرص هاي دبارداري دچار تغييرات هورموني مي شوند و به همين دليل است كه اغلب زنان لاغر و يا داراي وزن مناسب هم سلوليت دارند و فقط چاق ها و يا زنان داراي اضافه وزن از سلوليت شكايت ندارند.

 

از ديگر دلايل تشكيل سلوليت:

تحرك و ورزش نكردن: تحرك و ورزش باعث بهبود خون رساني به بافت چربي زيرپوستي وسوخت و ساز بهتر چربي ها مي شود. توارث: بدين معني كه  اگر مادر شما سلوليت دارد شما هم احتمالا اين فرورفتگي هاي بد شكل را در اندام هاي خود خواهيد يافت.
نوشيدن ناكافي آب: توصيه مي شود روزانه شش تا هشت ليوان آب بنوشيد.
خوردن غذا هاي چرب و ناسالم از نظر تغذيه اي
سيگار كشيدن
جريان ناكافي سيستم لنفاوي
جريان ناكافي خون در ناحيه زير پوستي
در معرض نور آفتاب قرار گرفتن به مقدار زياد
بعضي از آلرژي هاي غذايي
پيروي از رژيم هاي غلط غذايي به منظور لاغر شدن

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد