7حقيقت درباره سلوليت

رفع چربي موضعي

7حقيقت درباره سلوليت

۷۳ بازديد

سلوليت شايد درابتدا آزار دهنده به نظر برسد اما يك بخش از زندگي اكثر زنان بحساب مي آيد. در واقع زمانيكه رشته هاي كلاژن كه باعث اتصال چربي به پوست هستند كشيده و يا پاره شوند، سلولهاي چربي امكان رشد و گسترش پيدا خواهند كرد. در ادامه اين مقاله 7 حقيقت را كه بيشتر مردم در مورد اين بيماري نمي دانند به شما خواهيم گفت :

1.سلوليت چربي نيست

اين دو موضوع را با يكديگر تلفيق نكنيد. سلوليت تنها برآمدگي و فرورفتگي هاي سطح پوست است كه ظاهر پوست پرتقالي به پوست مي دهد و زمانيكه سلولهاي چربي به قسمت هاي كوچك در پوست تقسيم مي شوند بوجود مي آيند و ظاهر ناخوشايندي به پوست مي دهند.

2.در زنان بسيار شايع تر است

ناعادلانه است، اما واقعيت دارد. كلاژن پوست در زنان به صورت رديف هاي موازي مشابه  ستون چيده شده اند كه اين شكل ساختماني منجر به تجمع بيشتر چربي مي شوند و باعث به وجود آمدن سلوليت مي گردد. در صورتيكه كلاژن پوست در مردان به صورت ضربدري × مي باشد كه اجازه تجمع چربي هاي كمتري در لايه زيرين پوست را مي دهد.

3.راه درمان چگونه است؟

همانند ديگر بيماري هاي پوستي، درمان سلوليت وابسته به مجموعه اي از عوامل مي باشد. در واقع، همانطور كه مجموعه اي از عوامل در طول زمان باعث پيدايش سلوليت مي شود، درمان آن نيز نيازمند صبرو حوصله فراوان مي باشد. استفاده از كرم هاي درمان سلوليت، جراحي، ليزر و تمرينات ورزشي منظم و اصلاح سبك زندگي مي تواند موثر باشد.
در وهله اول اصلاح سبك زندگي، ورزش كردن حداقل 30 دقيقه در روز ضروري مي باشد. رژيم غذايي سرشار از فيبر شامل سبزيجات، ميوه ها و پرهيز از استفاده از غذاي چرب و فست فود عامل مهم ديگري در رهايي از سلوليت مي باشد. رژيم غذايي كنترل شده با بهبود بخشيدن به عملكرد جريان لنف و خون و افزايش سوخت و ساز سلولي كمك زيادي به درمان سلوليت مي كند. برخي از كرم هاي درمان سلوليت داراي مواد گياهي موثر هستند كه با نفوذ به لايه چربي، از رشد و تشكيل بافت چربي جديد جلوگيري كرده و با بهبود سيستم گردش خون از تجمع مايعات ميان بافتي جلوگيري كرده و به بهبود عملكرد سلولها مي پردازند.

4.ورزش در كاهش علائم سلوليت موثر است

كاملا درست است، حركات ورزش هاي خاصي كه ران ها،عضلات باسن و شكم را به كار مي اندازند، پيلاتس و يوگا باعث بهبود علائم سلوليت خواهد شد.

5.كاهش وزن باعث كاهش سلوليت نمي شود

داشتن چربي بيشتر در بدن شانس نمودار شدن سلوليت را در شما افزايش مي دهد هرچند در صورت كاهش وزن علائم سلوليت از بين نخواهد رفت، زيرا بافت همچنان كشيده شده و آسيب ديده است. ژن ها، التهابات و عدم تعادل هورموني در حجم و مقدار سلوليت بدن شما نقش بسزايي دارد.

6.اشعه UV آفتاب باعث تشديد علائم سلوليت مي شود

اشعه آفتاب باعث آسيب ديدن بافت كلاژن مي شود كه اين خود منجر به برجسته شدن علائم سلوليت مي
گردد

7.سلوليت با افزايش سن شديدتر مي شود

هورمون ها نقشي كليدي در پيدايش سلوليت  ايفا مي كنند ، با افزايش سن بدن زنان هورمون استروژن كمتري توليد مي كند .كمبود استروژن به معناي كاهش گردش خون و كاهش درتوليد سلول هاي كلاژن جديد مي باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد